Anti-G

Anti G padák je brzdiaci padák, ktorý sa pripevňuje na postroj. Hlavnou úlohou je redukovať sily pôsobiace na telo počas vyklesávania v špirále.

Cena: € 165,00

Popis

Anti G padák

je brzdiaci padák, ktorý sa pripevňuje na postroj buď do hlavnej karabíny alebo do špeciálneho miesta v postroji. Hlavnou úlohou je redukovať odstredivé sily pôsobiace na telo pilota počas vyklesávania v špirále. Počas špirály môžu pôsobiť na pilota veľké odstredivé sily a bez pravidelného tréningu nie je možné udržať sa v tomto lete dlhší čas a môžu sa dostaviť sprievodné javy ako nevoľnosť, závraty alebo odpadnutie – „black out“. Použitie brzdiacich padákov tieto sily výrazne znižuje.

Hlavné funkcie:
  • redukuje sily pôsobiace na pilota
  • znižuje počet otočiek so zachovaním konštantného opadania
  • kvôli dodatočnému odporu je pilot v porovnaní s letom v špirále bez brzdiaceho padáka ťahaný trochu dozadu, vrchlík je v strmšom uhole k zemi a efektívnejšie vyklesáva
  • môže byť použitý s každým postrojom
Čo treba ešte vedieť ?
  • pripevňuje sa do špeciálneho popruhu na postroji (pokiaľ ho postroj má) alebo do hlavnej karabíny, vždy na vnútornú stranu zatáčania v špirále
  • z dôvodu bezpečnosti by sa mal pripevniť na opačnú stranu ako je rúčka záložného padáku, aby nedošlo k zámene
  • brzdiaci padák sa uvoľňuje ešte počas priameho letu, tesne pred vykonaním špirály, NESMIE byť uvoľnený už počas vyklesávania v špirále
  • pred pristátím nemusí byť brzdiaci padák schovaný, ale mal by byť zbortený pomocou rúčky čím sa zníži odpor
  • treba dávať pozor na prekážky počas letu, aby sa padák o ne nezachytil
  • padák má malú plochu, takže počas uvoľnenia v priamom lete nemá dostatočný odpor na zastavenie dopredného pohybu a nie je určený na toto použitie
  • má veľmi malý vplyv na „klapance“ a bod prebrzdenia skôr ovplyvňuje trimovú rýchlosť, a ak je pripevnený do hlavnej karabíny spôsobuje vyosenie postroja

Manuál na stiahnutie.